Sır saklamak bir irade imtihanıdır Bu imtihanı kazanmayan hayatta hiçbir imtihanı kazanamaz | Hazreti Ali

4 Haziran 2013 Salı

MİRAÇ KANDİLİ


Kendisine âyetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu bir gece Mescid-i Haram’dan çevresini bereketlendirdiğimiz Mescid-i Aksa’ya götüren Allah’ın şanı yücedir. Hiç şüphesiz O, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir." 
(İsra :1)

MİRAÇ NEDİR?

 Arapça'da merdiven, yukarı çıkmak, yükselmek anlamlarını dile getirir. İslam'da Hz. Peygamber (s.a.s)' in göğe yükselerek Allah'ın huzuruna kabul edilmesi olayı. Mirac olayı hicretten bir yıl ya da onyedi ay önce Receb ayının yirmi yedinci gecesi gerçekleşir. Olayın iki aşaması vardır. Birinci aşamada Hz. Peygamber (s.a.s) Mescidül-Haram'dan Beytü'l-Makdis'e (Kudüs) götürülür. Kur'an'ın andığı bu aşama, gece yürüyüşü anlamında isra adını alır. İkinci aşamayı ise Hz. Peygamber (s.a.s)'in Beytü'l-Makdis'ten Allah'a yükselişi oluşturur. Mirac olarak anılan bu yükselme olayı Kur'an'da anılmaz, ama çok sayıdaki hadis ayrıntılı biçimde anlatılır.

Hadislerde verilen bilgiye göre Hz. Peygamber (s.a.s), Kâbe'de Hatim'de ya da amcasının kızı Ümmühani binti Ebi Talib'in evinde yatarken Cebrail gelip göğsünü yardı, kalbini Zemzem ile yıkadıktan sonra içine iman ve hikmet doldurdu. Burak adlı bineğe bindirilerek Beytü'l-Makdis'e getirildi. Burada Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. İsa ve diğer bazı peygamberler tarafından karşılandı. Hz. Peygamber (s.a.s) imam olarak diğer peygamberlere namaz kıldırdı.

Hz. Peygamber (s.a.s), Beytü'l-Makdis'te kurulan bir Mirac'la ve yanında Cebrail olduğu halde göğe yükselmeye başladı. Göğün birinci katında Hz. Adem, ikinci katında Hz. İsa ve Yahya, üçüncü katında Hz. Yusuf, dördüncü katında Hz. İdris, beşinci katında Hz. Harun, altıncı katında Hz. Musa ve yedinci katında Hz. İbrahim ile görüştü. Cebrail ile birlikte yükseliş Sidretü'l-Münteha'ya kadar sürdü. Cebrail, "Buradan bir parmak ucu ileri geçecek olursam yanarım" diyerek Sidretü'l Münteha'da kaldı. Hz. Peygamber (s.a.s) buradan itibaren Refref adlı başka bir binekle yükselişini sürdürdü. Bu yükseliş sırasında Cennet ve nimetlerini, Cehennem ve azabını müşahede etti. Sonunda Allah'ın huzuruna kabul edildi. Kendisine ümmetinden Allah'a şirk koşmayanların Cennet'e gireceği müjdelendi, Bakara suresinin son ayetleri verildi ve beş vakit namaz farı kılındı. Yeniden Refref ile Sidretü'l-Münteha'ya, oradan Burak'la Kudüs'e, oradan da Mekke'ye döndürüldü.

Mirac Gecesinin ertesi günü , Hz. Peygamber (s.a.s) ertesi günü Mirac olayını anlattı. Olayı duyan müşrikler yoğun bir kampanya başlatarak Hz. Peygamber (s.a.s)'i suçlamaya, alaya almaya başladılar. Bu kampanya bazı müslümanları da etkileyerek şüpheye düşürdü. Olayın gerçek olup olmadığını araştırmak isteyenler Beytü'l-Makdis'e ve Mekke'ye gelmekte olan bir kervana ilişkin sorular sorarak Hz. Peygamber (s.a.s)'i sınadılar. Hz. Peygamber (s.a.s)'in verdiği bilgilerin doğruluğu müslümanları şüpheden kurtardıysa da müşriklerin inatlarını kırmaya yetmedi. Mirac olayı inatlarını ve düşmanlıklarını artırarak onlar için bir fitne nedeni oldu. Bu olay karşısındaki tutumu nedeniyle Hz. Ebu Bekr, Hz. Peygamber (s.a.s)'ce "Sıddîk" lakabıyla onurlandırıldı. Hz. Ebu Bekir olayı kendisine anlatarak hala inanmaya devam edip etmeyeceğini soran müşriklere "O söylüyorsa şüphesiz doğrudur" cevabını vermişti.

Ahad hadislere dayansa da Mirac olayının gerçekliğinde tüm müslümanlar birleşmişlerdir. Ancak olayın gerçekleşme biçimi İslam bilginleri arasında görüş ayrılıklarına neden olmuştur. Buna göre İbn Abbas'ın da içinde bulunduğu bazı bilginlere göre Mirac olayı uykuda gerçekleşmiştir. Bilginlerin büyük çoğunluğuna göre ise uyku durumunda ve rüyada değil, uyanık iken gerçekleşmiştir. Fakat bu görüşü savunanlar da Mirac'ın yalnız ruhla mı, yoksa hem ruh, hem de bedenle mi olduğu konusunda ikiye ayrılmışlardır. Sonraki Kelamcıların büyük çoğunluğuna göre mirac olayı uyanıkken hem ruh, hem de bedenle gerçekleşmiştir. 

MİRAÇ KANDİLİNİ NASIL İHYA ETMELİYİZ ?

1)EĞER BU MÜBAREK GECEDE OLABİLİYORSAK CAMİDE OLMAYA ÇALIŞALIM ZİRA EVDE OLMAKLA CAMİDE OLMAK ARASINDA YİRMİ YEDİ DERECELİK BİR FARK VARDIR HAZRETİ OSMAN'DAN RİVAYETLE PEYGAMBERİMİZ ŞÖYLE BUYURDU
"KİM YATSI NAMAZINI CEMAATLE KILARSA SANKİ GECENİN YARISINI İHYA ETMİŞ GİBİ OLUR KİMDE SABAH NAMAZINI CEMAATLE KILARSA GECENİN TAMAMINI İHYA ETMİŞ GİBİDİR" BUYURMAKTADIR 

2)BU MÜBAREK GÜNDE ORUÇ TUTALIM GÜNÜ ORUÇLU OLARAK GEÇİRELİM  YANİ RECEP AYININ 26. VE 27.GÜNLERİNİ ORUÇLU OLARAK GEÇİRELİM
HAZRETİ PEYGAMBER(SAV) HADİSİ ŞERİFLERİNDE ŞÖYLE BUYURUYOR
"RECEP AYINDA BİR GÜN VE GECE VARDIR Kİ RECEBİN 27.GECESİDİR KİM O GÜN ORUÇ TUTAR VE GECEYİ İBADETLE GEÇİRİRSE YÜZ SENE ORUÇ TUTMUŞ VE YÜZ SENE İBADET YAPMIŞ GİBİ OLUR"

3)SALATU SELAM OKUMALIYIZ SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZ HAZRETİ MUHAMMED MUSTAFA (SAV) EFENDİMİZE EN AZ BİR TESPİH SALATU SELAM ÇEKELİM 

4)BU MÜBAREK GECEDE GÜNAH VE KUSURLARIMIZA TEVBE VE İSTİĞFAR EDELİM EN AZINDAN BİR TESPİH ESTAĞFURULLAH DİYELİM 

5)NAMAZ KILALIM ZİRA BİZ MÜMİNLERE BEŞ VAKİT NAMAZ MİRAÇ KANDİLİNDE FARZ OLMUŞTUR BU GÜNDE GÜNDÜZ VE GECE NAMAZ KILMANIN ÇOK BÜYÜK SEVABI VARDIR NAMAZI MÜMKÜNSE CEMAATLE KILMAYA GAYRET EDİLMELİ NAMAZ BORCU OLANLAR EN AZ BİR GÜNLÜK KAZA NAMAZINI EDA ETMELİDİR  

MİRAÇ KANDİLİ NAMAZI 

YATSI NAMAZINDAN SONRA 12 REKAT "HACET NAMAZI KILINIR  HER REKATTA 1 FATİHA ŞERİF 10 İHLAS SURESİ OKUNUR İKİ REKATTA BİR SELAM VERİLİR 

NAMAZDAN SONRA,

4 FATİHA ŞERİF 

100 DEFA  İSTİĞFARI ŞERİF

100 DEFA SALATU SELAM 

100  DEFA Sübhânallâhi vel-hamdü lillâhi ve lâ ilâhe illallâhü vallâhü ekber. Ve lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil-aliyyil-azıym" OKUNUR VE DUA EDİLİR 


6)Mirac gecesinden sonraki gün, mutlaka oruçlu olmalıdır. o gün öğle ile ikindi arasında 4 rekat namaz kılınır.

Her rekatta Fatiha'dan sonra: 5 Ayetül Kürsi, 5 Kul ya Eyyühel Kafirün, 5 İhlası şerif, 5 Kul euzu birabbil felak, 5 Kul euzu birabbinas okunur.

MİRAÇ HEDİYELERİ

1) BEŞ VAKİT NAMAZ

2)BAKARA SURESİNİN SON AYETLERİ 

3)ŞİRK KOŞMAYANLARIN AF EDİLECEĞİ 












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüntüleme Sayısı