Kıymetli
Dostlar Çağımızın en yaygın olan eğitim kurumlarını muhafaza
eden veliler ve onların ihtiyacına cevap vermek için eğitim
faaliyetlerinde bulunan öğretmenlerin ne kadar büyük bir salih
amel takdim ettiklerini her Müslümanın kabul etmesi kaçınılmazdır
Öğretmenlik mesleği sevgili peygamberimizin emaneti olan mukaddes
bir görevdir bu görev asla hafife alınamaz basite indirgenemez
Çağımızda öğretmenlerimizin maalesef eksikleri çok bu
yazımızda bu konulara temas etmeye lisanımız döndüğü
kadarıyla arz etmeye çalışacağım İnşallah
Evvela
öğretmenlerimizin eksiklerini eksi yönlerini tespit edelim
akabinde muvaffak olmaları için yapmaları gerekenleri sıralayalım
İnşallah Öğretmenlerimizde heyecan yok motivasyon yok gelecek
için uzun vadeli yapmış oldukları bir plan yok istişare yok
mesleklerini iş olarak devlet memurluğu olarak görme var okuma
kendini geliştirme sürekli yenileme tazeleme yok çağın geride
kalmamak çağın daha ileride olmak gibi bir gayretleri yok
sevgileri kısıtlı ve sınırlı sabır yok hedefleri yok notu
silah olarak kullanmak var ikna etmek yok mücadele etmek yok emek ve
zaman harcamak maalesef yok
Değerli
Dostlar Öğretmenlik mesleği asla bir devlet memurluğu değildir
Toplumumuzun lideri konumunda olan öğretmenlerin en mühim eksiği
icra ettikleri öğretmenlik mesleğini devlet memurluğu olarak
görmeleridir Öğretmenlik devlet memurluğu değildir bilakis
öğretmenlik gönüllere girme işidir sanatıdır unutmayın
Öğretmenin mesaisi 24 saattir
Öğretmenlik
mesleği maaş alıp devlet memuruyum demek değildir gönüllerde
ayrıcalıklı yer edinmektir Muvaffak bir öğretmen kendisi devlet
memuru olarak görmez yaptığı işin mesleği olduğunu bilir ve
ona göre davranır mesleğini benimser onu içinde adeta küçük
çocuklar gibi yaşar işine mesleğine aşıktır
Öğretmenlerimizin
diğer büyük bir eksiği ise sevgidir mesleğini devlet memurluğu
olarak gören öğretmenlerin içinde insan ve çocuk sevgisi yok
denecek kadar azdır
Öğretmenliği
devlet memurluğu olarak gören öğretmenlerimiz çocuklara karşı
sorumsuz davranışlar sergileyebilmektedirler bunların başında da
şiddet gelmektedir
Asıl
olan öğretmenlik mesleğini icra edenler çocuklara karşı sevgi
dolu olmalıdır içinde çocuk sevgisi olmalıdır Muvaffak bir
öğretmen çocukları çok sever onları kendi çocukları gibi
görür ve muamele eder öğrencilerini kendi çocukları gibi
benimser kendisini öğretmen olarak değil ebeveyn olarak görür ve
öğrencilerine sevgiyle şefkatle muhabbetle yaklaşır İçinde
çocuk sevgisi olmayan öğretmen olmamalıdır hatta yapılmamalıdır
Aziz
Dostlar Öğrenme ve öğrenilenlerin hayata yansıması olan
eğitimde önemli unsurlardan biri, öğrenci ile öğretmen
arasındaki ilişki türüdür. Öğretmen sadece vazifeli bir memur
gibi davranırsa aradaki ilişki satıcı-müşteri ilişkisine
dönüşür. Onun için muvaffak bir öğretmen öğrencileriyle
arasında ilişkisi en iyi olandır onlarla gönül bağı
kurabilendir aynı dili konuşabilendir
Öğrenme
süreci uzun ve sıkıntılı bir süreçtir. Ebeveynler ve
öğretmenler bu zorunlu sürecin sıkıntısını azaltmak ve
öğrencileri teşvik etmek için onlara öğrenciliğin değerini
hissettirmelidir Öğrenciye söylenecek güzel bir söz, bir takdir
cümlesi onun hayatını değiştirebilir Öğretmen kardeşlerimizin
Kuran ve sünnetin fıtrata uygun ve başarısı kanıtlanmış
eğitim metodundan faydalanması gerekir Öğretmenlerimiz yaptıkları
işi önemsemeli ve bununla gurur duymalıdırlar
Öğretmen
olan kişilerin sürekli Kur'an'ı okumaları ve Kur'an'ın eğitim
metodu üzerine yapılmış çalışmaları incelemeleri gerekir. Bir
diğer kaynak ise sünnettir. Nebi'nin sallallahu aleyhi ve sellem
sünneti Onun eğitimde izlediği metot dikkatle incelenmelidir ve
mutlaka uygulanmalıdır
Sevgili
Dostlar Öğretmenler, öğrencileri için pratik birer örnektirler.
İnsanın tabiatında var olan gözlemleme hasleti gereği öğretmeni
dinlemekten ziyade onun söz ve davranışları arasındaki uyumu ve
insanlarla muamele ahlakına bakarlar. Öğrencilerine büyüklerine
saygılı olmayı, kendi aralarında kişilik haklarını
gözetmelerini öğütleyen bir öğretmenin söyledikleri öğrenciler
için sözden ibarettir.
Öğretmen,
öğrencilerine karşı saygılı davranır, kurumda bulunan
yöneticilerin sözlerine değer verir ve çalışma arkadaşı olan
öğretmenlere karşı saygı ve sevgi çerçevesinde davranırsa
sözleri birer öğüt olarak öğrencilerde etki bırakır.
Yaşantısında öğretmek istediği ilkeleri pratize eden bir
öğretmenin bunları sözlü olarak anlatmasına dahi gerek yoktur.
Öğretmen,
bulunduğu kurumda sadece uzmanlık alanı olan dersi değil,
çocuklara İslami değerleri öğreten bir örnektir aynı zamanda.
Örneklik sıfatının bilincinde olan ve ahlaki olarak kendisini
yetiştiren bir öğretmen, öğrencilerinin ahiret hayatlarının
güzelleşmesine katkıda bulunduğu gibi kendi kulluğuna faydalı
olacak ve okulu kendisi için amel defterini kapatmayan bir sadaka-i
cariye kılacaktır.
Öğretmen,
Peygamber'in tavsiyesi üzere öğrencilerine birer maden gözüyle
bakmalı, onlarda var olan cevheri açığa çıkarmak ve işlemek
için çalışmalıdır. Çok hareketli olan bir öğrenciyi edebiyat
ve şiire, aşırı sakin bir çocuğu spor, gibi hareketli alanlara
yönlendirmek, sadece öğrencinin hayatında başarısız olmasına
sebebiyet verecek, başardığı takdirde de yaptığı işten lezzet
alamayan, yaşamayı yük kabul eden sorunlu bir birey olmasını
sağlayacaktır.
Öğrenciyi
bir cevher gibi düşünen ve onu özüne uygun şekilde işleyen
öğretmenle öğrenci arasında eğitimin özü olan sevgi bağı
oluşacaktır. Öğretmeninin kendisini zorlamak ve kalıba sokmaktan
ziyade, rehberlik edip yol gösterdiğini gören öğrenci, öğretmeni
sevecek ve onun rica ve yönlendirmelerini emir gibi telakki
edecektir.
Öğretmenlerimiz
Eğitim konusunda yapılan çalışmaları takip etmeli yeniliklere
açık olmalısın. Farklı tabiata sahip insanlara öğretmenlik
yaptığın hakikatini unutmamalıdır Farklı model ve tekniklere
kapalı olan öğretmen, sadece öğrencilerine zarar vermez, bir
öğretmen olarak kendi başarısını da gölgeler Öğreneceği
yeni bir model onun tabiatında var olan bir özelliğe uygun
olabilir ve o modelle anlatmak istediklerini çok daha etkili ve
kalıcı olarak anlatabilir.
Hiç
şüphesiz bu durum bir öğretmenin kalitesini arttıracak, onu
öğrencilerin daha dikkatli takip etmesini sağlayacaktır.
İlgilendiğin yaş grubunun genel özellikleri, ilgi alanları ve
onları motive edecek unsurları anlatan kitaplar okuma listende
olmalıdır.
Öğretmenlerimizin
etkinlik kitaplarını ve bu alanda çıkarılan yazılı ve görsel
yayınları takip etmesi gerekmektedir Çocuklarla ders dışında
kaliteli vakit geçirmek, onların en sevdiği ve en hızlı
öğrendikleri oynayarak/eğlenerek öğrenme teknikleri hakkında
malumat sahibi olmaları eğitimin kalitesini arttıracaktır.
Kendini
tekrar etmeyen, farklı etkinliklerle sınıfa gelen bir öğretmen
çocukların ilgisini çekecek ve dersin daha dikkatli takip
edilmesini sağlayacaktır. Öğretmenin öğrencisine kazandırması
gereken en önemli özellik öğrenme isteği olmalıdır.
Öğretmenler
bu konuda önlerine bir hedef koymalı ve öğrenme isteğini
kazandırmak için buna yardımcı olan vesileleri kazandırmaya özen
göstermelidirler. Bunun başında kitap okuma ve ders dinleme
alışkanlığı kazandırılmalıdır.Öğretmenler derse ellerinde
kitapla gelmeli, dinlenme saatlerinde kitap okumalı, kitaplardan
çocukların ilgisini çekecek yerleri onlarla paylaşmalı, ilgi
alanlarına göre çocuklara kitap hediye etmeli, kitap fuarlarına
çocuklarla beraber gidip kitap seçme ve almayı öğretmelidirler.
Değerli
Kardeşlerim yazımızın bu kısmına kadar öğretmenlerin
eksiklerini ve yapması gerekenleri yazdık şimdi geliniz muvaffak
öğretmenin tarifini yapalım ve özelliklerini maddeler halinde
sıralayalım İnşallah
EN
İYİ ÖĞRETMEN KİMDİR?
En
iyi öğretmen fakültede iken yüksek notlar alan pratiğe geldiği
zaman en iyi en güzel pratiği sergileyen notunu koz olarak
kullanmayan adaletli davranan kibirlenip gururlanmayan diplomasını
aldığında ibadet aşkı ve şevkiyle vazife ifa eden parasını
alan aldığı parayı hak ederek kazanan öğrencilerini azarlamayan
sürekli onları motive eden merhametli hoşgörülü şefkatli
sabırlı işinin ehli güvenilir hangi branşta görev yapıyorsa o
branştaki yenilikleri gelişmeleri takip eden kendisini yenileyen
tazeleyen sabrı ve iknayı silah olarak kullanan çok iyi istişare
yapan vazifesini titizlikle disiplinle planlı programlı bir şekilde
ifa eden çokça dua eden sabırdan asla vazgeçmeyen insan
ilişkilerini her zaman geliştirendir
MUVAFFAK ÖĞRETMENİN ÖZELLİKLERİ
1)Sevgi
doludur çocukları çok sever
2)notunu
koz olarak kullanmaz notuyla öğrencilerini korkutmaz
3)Öğrencilerini
azarlamaz kötü davranmaz kötü kırıcı sözler söylemez
4)Öğrencilerine
karşı adaletli davranır eşitliği her daim sağlamaya çalışır
5)Mesleğini
devlet memurluğu olarak görmez
6)Muvaffak
bir öğretmen gururlanmaz kibirlenmez gurur ve kibirden uzak durur
7)Sürekli
öğrencilerini motive eder hedef sahibi yapar
8)kendisi
de hedef sahibidir geleceğe yönelik planları vardır
9)Merhametli
şefkatli sabırlı ve hoşgörülüdür
10)Vazifesini
ibadet aşkıyla ve şevkiyle yapmaya gayret eder
11)Aldığı
parayı hak ederek kazanır hakkı olmayan paraya tevessül etmez
12)Sürekli
kendisini yeniler tazeler geliştirir çok okur çok istişare eder
13)Branşındaki
gelişmeleri takip eder o gelişmelerin gerisinde kalmaz
14)İki
tane silahı vardır birisi sabırdır diğeri iknadır asla
bunlardan vazgeçmez
15)İşinin
ehlidir bilgilidir tecrübelidir ve sabırlıdır
16)Muvaffak
bir öğretmen güvenilirdir sevilendir saygı duyulandır
17)Planlı
programlıdır disiplinlidir düzenlidir aynı zamanda örnektir
18)Vazifesini
titizlikle ifa eder konuşmasına oturmasına davranışlarına
dikkat eder
19)Muvaffak
öğretmen önder lider rehber konumundadır örnek şahsiyettir
20)Çokça
dua edendir duayı asla elden bırakmayandır her işine dua ile
başlayandır
21)İnsan
ilişkileri en üst düzeydedir kuvvetlidir her zaman geliştirir
22)İnsanlarla
sağlıklı iletişim kurar etkili iletişim sahibidir
23)Sabırdan
asla vazgeçmez her şartta sabır eder sabırla muamelede bulunur
24)Öğrencilerine
iyi bir örnek olur hayatıyla sözleriyle davranışlarıyla hatta
konuşmasıyla
25)En
önemlisi de muvaffak bir öğretmen gönüllere girmek için çalışır
öğrencileriyle arasında gönül köprüleri inşa eder
UNUTMAYALIM
HEPİMİZ ÖĞRETMENİZ HEM ÖĞRENİR HEM DE ÖĞRETİRİZ
İŞİNİZ
MÜBAREK ÇALIŞMALARINIZ BEREKETLİ OLSUN
Hayırla
Kalın Allah'a Emanet Olun
Araştırmacı
İlahiyatçı Eğitimci Yazar Salih Kebapçı
YAZIMIZ
24 KASIM 2017 TARİHİNDE HOCAMIZ TARAFINDAN ÖĞRETMENLER GÜNÜ
İÇİN KALEME ALINMIŞ OLUP AYNI TARİHTE YAYINLANMIŞTIR.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder