Sır saklamak bir irade imtihanıdır Bu imtihanı kazanmayan hayatta hiçbir imtihanı kazanamaz | Hazreti Ali

24 Ocak 2015 Cumartesi

İMANIN ESASLARI 

1)ALLAH'A İMAN

ALLAH'IN SIFATLARI

*ZATİ SIFATLARI

Allah'tan başkasında kemaliyle olmadığına yahut sadece Allah'ta kemaliyle mevcut olan ve noksan izafe edilemeyecek sıfatlardır

a) Vücut; Varolmak, Allah vardır ve yokluğu düşünülemez.

b) Kıdem; Allah"ın varlığının başlangıcı yoktur.



c) Beka; Ebediyyet, sonu bulunmamak.


d) Vahdaniyyet; Tek ve benzeri olmamak.

e) Muhalefetün Li'l-havadis; Sonradan yaratılanlara benzemez.

f) Kıyam Binefsihi; Allah hiçbir şeye muhtaç değildir. Herşey O'na muhtaçtır.


*SUBUTİ SIFATLARI 


Allah'ın mahiyyet-i nefs-ül emriyesinde sabit ve daimi olan, ancak yaratıcıda var olan sıfatları anlaması amacıyla, insana ve diğer canlılara, şuur sahiplerinin idrakine Allah'ın sıfatlarının tecelli ederek gösterilmesi anlamında Allah tarafından verilen sıfatlardır


a) Hayat; Allah daima diridir.


b) İlim; Bilmek, Allah geçmiş ve geleceği, gizli, açık her şeyi bilir.


c) Sem'i; İşitmek, Allah her şeyi işitir.


d) Basar; Görmek, Allah her şeyi görür.


e) İrade; Dilemek, Allah diler ve dilediğini yapar.


f) Kudret; Gücü yetmek, Allah sonsuz kudret sahibidir, her şeye gücü yeter.


g) Kelam; Söylemek, Allah söz sahibidir. 
Peygamberlerine duyurmuştur. Kur'an, Allah'ın sözüdür.


h) Tekvin; Yaratmak, Allah yaratıcıdır. Kainattaki her şeyi yaratan O'dur.


2)MELEKLERE İMAN 

BÜYÜK MELEKLER VE VAZİFELERİ

CEBRAİL: Vahiy getiren melektir. (Ruhu’l–Kudüs ve Cibril) de denir.

AZRAİL: Canlıların ruhlarını alır.(Allahın emriyle)

İSRAFİL: Allahü Teâlâ'nın iradesine uygun olarak kıyamet gününün meydana gelmesini ve tekrar öldükten sonra dirilişi sağlayan, bu işle ilgili olarak Sur denen bir şeyi üfürmekle görevlendirilmiş melektir.

MİKAİL: Tabiat olaylarını Cenab–ı Hakk’ın izniyle idare eden melektir

HAMELE–İ ARŞ: Arşı taşıyan meleklerdir. Dört tanedir. Kıyamette bu sayı sekiz olacaktır.

KİRAMEN KÂTİBÎN: İnsanın amel defterini hazırlayan yazıcı meleklerdir. Sağdaki melek, sevabı hemen anında kaydeder. Soldaki melek ise, bir günah işlendiğinde, tövbe ve istiğfar edilmediği takdirde, o günahı aynen tespit eder. Kıyamet günü hesap bu meleklerin tespitlerine göre olacaktır. Bu meleklere “Hafaza” melekleri de denir. İyi ve kötü her yapılanı gözetip hıfz etmek ve korumakla görevli melekler.

MÜNKER VE NEKİR: Ölen ve kabre konan kimselere “Rabbin kim, peygamberin kim, dinin ne?” gibi sorular soracak olan meleklerdir. Kabre konan her insan, hangi milletten ve hangi dili konuşursa konuşsun, meleklerin bu sorularını anlayacak, mü’min ise “Rabbim Allah, peygamberim Muhammed (sas), dinim İslâm, mü’minler kardeşimdir, diye cevap verecek ve o andan itibaren kabir, cennet bahçelerinden bir bahçe olacak ve melekler de kendisini kutlayacaklardır. Kâfir ise, bu suallere cevap veremeyecek, kabir onun için bir azap yeri olacaktır.

3)PEYGAMBERLERE İMAN 

Peygamberler Allah ile kulları arasında elçilik yaptıklarına göre görevleri Allah’ı tanıtmak ve O’na nasıl ibadet edileceğini bildirmek ve Allah’ın emir ve yasaklarını duyurmaktır.
Peygamberler, insanlık ihtiyaçları bakımından diğer insanlar gibidirler. Doğarlar, yerler, içerler, hastalanırlar ve ölürler. Evlenirler ve çocukları vardır. Fakat peygamber olan kişi, yaratılışı, huyu, ilmi ve aklı, zamanında bulunan insanlardan üstün, kıymetli ve muhteremdir. Hiçbir kötü huyu, beğenilmeyecek hâli yoktur. Bunula beraber onları diğer insanlardan ayıran özellik ve nitelikler vardır

PEYGAMBERLERİN SIFATLARI
1-Emânet (Güvenilir olmak): Peygamberler her bakımdan güvenilir kişilerdir. Aslâ emanete ihanet  yapmazlar. Herkesin güvenini kazanırlar. Peygamber olmadan önce de böyledirler. Nitekim Sevgili Peygamberimiz, kendisine peygamberlik bildirilmeden evvel de, “Muhammed’ül-emîn” adı ile tanınıyordu.

2-Sıddk (Doğruluk): Peygamberler, sözlerinde, işlerinde ve her türlü davranışlarında doğru ve dürüst insanlardır. Onlar aslâ yalan söylemezler. Ne söylemişlerse hepsi doğrudur. Allahü teâlâdan kullarına ulaştırdıkları her emir ve yasak haktır, doğrudur.

3-Tebliğ (Allah’tan aldıkları mesajı olduğu gibi insanlara bildirmek): Peygamberlerin bildirdikleri emir ve yasakların, güzel ahlâk ile ilgili hükümlerin hepsi, Allah Teâlâ’dan gelen vahiyden ve kendilerine ulaşan haberlerden başkası değildir. İnsanlara bildirdiklerinde, açıkladıklarında hiçbir noksanlık ve fazlalık yoktur. Bir kimsenin hatırı için kendilerinden bir ilâve veya değişiklik yapmazlar.
4-İsmet (Günah işlememek): Peygamberler, küçük ve büyük hiçbir günah işlemezler. Hiçbir kötü huyları yoktur. Beğenilmeyen, insanı küçük düşüren ve insanların nefret ettikleri şeylerden hiçbiri peygamberlerde bulunmaz. Peygamber olmadan önce ve peygamber olduktan sonra da günahsızdırlar.

5-Fetânet: Peygamberler, çok akıllı ve çok anlayışlı kimselerdir. İnsanlar arasında aşağı olan kimselerden peygamber olmamıştır.


ULUL AZM PEYGAMBERLER 

Ülü’l-azm” Peygamberler, aldıkları ağır görev ve yüklendikleri sorumluluk karşısında herhangi bir yılgınlık göstermeden dini insanlara tebliğ görevini yerine getiren, bütün zorluklara göğüs germede azim ve sebat gösteren Peygamberler demektir. Kur’an’da ulü’l-azm Peygamberlerin isminin geçtiği bir âyette şöyle buyrulur: “O, dini ayakta tutun, onda ayrılığa düşmeyin diye dinden Nûh’a tavsiye ettiğini, sana vahy ettiğimiz, İbrâhim’e, Mûsâ’ya ve Îsâ’ya tavsiye ettiğimizi Allah size de din kıldı.”(Şûrâ, 42/13; Ahzâb, 33/7) 
Ulü’l-azm Peygamberler Hz. Nuh, Hz. İbrahim, Hz. Mûsâ ve Hz. Îsâ ile Hz Peygamber’dir.

4)KİTAPLARA İMAN 

Yalnız Kur’an dışında kalan diğer İncil, Tevrat, Zebur gibi ilahi kitapların bugünkü şekline değil bozulmamış haline inanmaktır Bunlara İlahi kitaplar, inananlarına da ehl-i kitap denilir. Kur’an-ı Kerim bu kitapların bozulmamış halini tasdik etmekle birlikte bazı hükümlerini ortadan kaldırmış yeni ve gelişmiş hükümler getirmiştir. Bu kitapların hem sözü hem de manası Allah’a aittir.

SAYFALAR (Suhuf)

Cenab-ı Hakk’ın küçük toplulukların ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde birkaç sayfa olarak gönderdiği küçük kitaplara denir

Hz. Adem’e(s.a.) 10  sayfa

Hz. Şit’e  (s.a.)   50 sayfa

Hz. İdris’e(s.a.)  30 sayfa

Hz. İbrahim’e  (s.a.)10 sayfa olmak üzere toplam 100 sayfa göndermiştir

KİTAPLAR (Kütüp)

1.  Tevrat
İbranice kanun şeriat manasına gelir. Cenab-ı Hakk Hz. Musa aracılığıyla İsrailoğullarına göndermiştir. Ancak onlar tarihte yaşadıkları kötü olaylar, esaretler ve sürgünler nedeniyle aslını koruyamamışlardır. Asıl nüsha kaybolunca Yahudi din bilginleri kendi kafalarına göre Tevrat yazmışlardır. Bugün eldeki mevcut Tevrat nüshası ilahi kitap olma özelliğini kaybetmiştir.
2.  Zebur
Hz. Davud aracılığıyla İsrailoğullarına gönderilmiş ilahi bir kitaptır. İlahi kitapların en küçüğüdür, yeni bir dini hüküm getirmemiştir. Bugün elde mevcut Zebur kitabı bir takım ilahilerden, kasidelerden ve nasihatlardan ibarettir.
3. İncil
  Hz. İsa aracılığıyla İsrailoğullarına gönderilmiş ilahi bir kitaptır. İncil kelime olarak müjde demektir. Yani Hz. İsa’nın peygamber olarak en önemli vazifesi kendisinden sonra gelecek olan Hz. Muhammed’i (s.a.v.) müjdelemektir. Zamanla İncil’de tahrif edilmiş ve yüzlerce İncil ortaya çıkmıştır. Kurulan bir mecliste birbirinden çok farklı olan İncil sayılarını ancak dörde indirebilmişlerdir. Bu dört İncilin  kendi aralarında birçok çelişkiler mevcuttur.
4.  Kur’an-ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusudur. Son peygamber Hz. Muhammed Mustafa’ya (s.a.v.) Cebrail vasıtasıyla gönderilmiştir

KUR’AN-I KERİM’İ DİĞER KİTAPLARDAN AYIRAN ÖZELLİKLERİ

·        K.Kerim lafzı ve manası itibariyle benzerini hiç kimsenin getiremediği  mucize bir kitaptır

·        K.Kerim bize kadar tevâtür yoluyla yani büyük bir topluluk tarafından nesilden nesile ezberlenerek aktarılmıştır. Bunun için de bize kadar hiç bozulmadan gelmiştir.

·        K.Kerim’in ayetleri diğer kitaplar gibi toptan değil, toplumu yeni kurallara alıştırmak için ayet ayet 23 senede inmiştir.

·        K.Kerim’in getirdiği hükümler kıyamete kadar baki kalacaktır.

·        K.Kerim’de tedricilik yani haram bir hükmü kadameli olarak yerleştirme prensibi vardır. Nitekim içki yasağı üç merhalede gerçekleşmiştir.

·        K.Kerim âyetleri arasında hiçbir tutarsızlık yoktur,  bilim ve akılla da çelişmez.

·         Kolay ezberlenir ve okunmasıyla ibadet edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüntüleme Sayısı